Roodharig conceptmonster met buitensporige idee├źn en lef.

Friesland Kleurt

In Friesland voelen veel mensen uit de LGBTQI+ community zich niet veilig of geaccepteerd. Ze worden geconfronteerd met discriminatie en verbaal geweld. Wij hebben daarom de socialmediacampagne ‘Ik ben Trots, ik ben Fries’ gelanceerd. Een campagne die laat zien dat de Friese samenleving staat voor diversiteit, acceptatie en inclusie.

In de campagne ‘Ik ben Trots, ik ben Fries’ openen Friese ambassadeurs uit de regenboogcommunity hun kast. De ambassadeurs delen hun verhaal, waaronder hun coming-out ervaring en enkele betekenisvolle voorwerpen uit hun kast, die staan voor wie zij zijn.

Voor het project Friesland Kleurt was ik de projectmanager, ik zorgde ervoor dat alle communicatie tussen iedereen goed verliep en dat het project gestaag door kon lopen. Het project is volledig vormgegeven en ontwikkelt door een team van ongeveer 20 studenten in samenwerking met Sipke Jan Bousema van SJB Media.

Het project was ontwikkeld tijdens de coronacrisis, hierdoor is alles vanuit huis gerealiseerd! Dit leverde dan ook extra media-aandacht op. Er is een reportage gemaakt door Omrop Fryslan en er is een artikel geschreven door de Leeuwarder Courant. De campagne heeft in totaal meer dan 30.000 mensen weten te bereiken.

Bekijk alle verhalen op https://frieslandkleurt.nl/